Forumul Dreptului Muncii; Cu cine modernizăm România? Ediția a VIII-a

Picture 25 februarie 2020 | 830 accesari

[UPDATE: Acreditare INPPA] „Conferința este inclusă în programul de pregătire și perfecționare continuă a avocaților. Punctele de pregătire profesională se vor acorda după încheierea conferinței, în baza criteriilor de evaluare I.N.P.P.A.”

Camera de Comerț și Industrie București și Universul Juridic organizează conferința „Forumul Dreptului Muncii; Cu cine modernizăm România? Ediția a VIII-a” , la data de 25 februarie 2020.

Evenimentul va avea loc în Aula Carol I, etaj 2, Palatul Camerei de Comerț și Industrie București, str. Ion Ghica, nr. 4, Sector 3, București.

În ultimii 10 ani, populația totală a României a scăzut cu 4,8%, în timp ce resursele de muncă cu 9%, una dintre cele mai mari rate din UE, se arată în Barometrul forței de muncă realizat de PwC.

Din păcate, forța de muncă necalificată a crescut în ultimii ani. Deficitul de forță de muncă mediu calificată se va accentua în următoara perioadă dacă nu se face ceva concret pentru dezvol­tarea învățământului profesional și a uceniciei.

Actualul Executiv a avut și are ținte foarte ambițioase pentru stimularea creării de noi locuri de muncă și pentru ca angajații să primească salarii decente și motivante, care să stopeze migrația forței de muncă în statele bogate. România a pierdut peste 3 milioane de oameni (în general forță de muncă bine calificată – medici, profesori, ingineri, maiștri, muncitori, constructori, etc.,) după 1990.

Alături de reducerea birocrației și a corupției, de diminuarea fiscalității și dezvoltarea infrastructurii, flexibilizarea pieței muncii este o cerință majoră a companiilor românești și multinaționale.

Angajatorii din România se confruntă cu cel mai acut deficit de talente raportat vreodată în țara noastră, conform unei noi cercetări ManpowerGroup lansate chiar înainte de intâlnirea liderilor erei digitale, la Forumul Economic Mondial de la Davos.

86% dintre angajatorii români chestionați pentru ediția 2019 a Studiului privind Deficitul de Talente declară că întâmpină dificultăți în ocuparea posturilor vacante, față de 81% în 2018.

În cadrul Forumului Dreptului Muncii vor fi prezentate soluții pentru reducerea șomajului în rândul tinerilor și pentru corelarea programei școlare cu cerințele pieței (învățământul profesional dual).

Forumul Dreptului Muncii va arăta câte litigii de muncă există în prezent pe rolul instanțelor și cât de afectat este bugetul instituțiilor de stat, al companiilor private și de stat care au fost date în judecată de foști angajați disponibilizați. În acest context, vom afla ce soluții propun avocații pentru soluționarea rapidă a conflictelor de muncă și pentru diminuarea pierderilor societăților private, precum și a instituțiilor și companiilor de stat. Totodată, vom arăta avantajele unor soluții sofware în domeniul resurselor umane. Concluziile evenimentului vor fi prezentate în revista Legal Magazin.

 

Audiență:

Manageri, antreprenori, directori juridici și de resurse umane din firme private, din societăți multinaționale, din companii și instituții de stat, reprezentanți ai Ministerului Muncii, Inspecției Muncii, ANOFM, avocați, magistrați, profesori de Dreptul Muncii, mediatori, experți în legislația muncii, ONG-uri, mass-media.

 

Teme de discuție:

Litigii de muncă – jurisprudență, restrospectivă a ultimilor doi ani;

Codul Muncii  – factor de echilibru pe piața muncii;

Dinamica pieței muncii la nivelul principalelor industrii angajatoare din România;

Noi reglementări în legislația muncii – ucenicia la locul de muncă, telemunca;

Disponibilitatea și competența resurselor umane;

Perspectivele angajării de forță de muncă în următorii ani;

Viitorul învățământul profesional dual în România;

Soluții software în domeniul resurselor umane.

 

Propuneri vorbitori:

Alma Manuela Ciornei, Judecător, secția a VIII-a, Tribunalul București – Timpul de muncă / timpul

Prof. univ. dr., av. Magda Volonciu

Adrian Ionescu, Șef Serviciu Operatori Economici, Direcția Învățământ Dual, Ministerul Educației și Cercetării – Învățământul dual

Virgil Ion, Șef Serviciu Managementul Informației și Registre Naționale

Cristian Pârvan, Președinte, PIAROM - Dreptul muncii în epoca inteligenței artificiale

Andra Gherasim, avocat colaborator, Cobuz și Asociații – Avantajele de care beneficiază angajatorii la încadrarea de personal din anumite categorii

Andrea Adamo, Director General, 3minutesjob - 1st jobbers - Investim în ei, investim în noi

 

 

Agendă:

09,00-09,30: Înregistrarea participanților și welcome coffee

09,30-11,30: Sesiunea I

Alma Manuela Ciornei, Judecător, secția a VIII-a, Tribunalul București - Timpul de muncă / timpul de odihnă

Prof. univ. dr., av. Magda Volonciu

Adrian Ionescu, Șef Serviciu Operatori Economici, Direcția Învățământ Dual, Ministerul Educației și Cercetării – Învățământul dual

11,30-12,00: Business networking coffee break

12,00-14,00: Sesiunea a II-a

Nicolae Postăvaru, Vicepreședinte, Autoritatea Națională pentru Calificări – Piramida competențelor

Cristian Pârvan, Președinte, PIAROM – Dreptul muncii în epoca inteligenței artificiale

Andra Gherasim, avocat colaborator, Cobuz și Asociații - Avantajele de care beneficiază angajatorii la încadrarea de personal din anumite categorii

Andrea Adamo, Director General, 3minutesjob – 1st jobbers – Investim în ei, investim în noi

 

 

Taxa de participare este de 300 de lei + TVA și include:

– Participarea la toate sesiunile evenimentului;

– Participarea la pauzele de cafea și la prânz;

– Documentația oficială a evenimentului și acces la prezentările speakerilor;

– Acces la Abonamentul Premium Universul Juridic pe o perioadă de 3 luni.

 

Contact:

Roxana Biga, Project Manager; 0733.674.555, roxana.biga@universuljuridic.ro

Mircea Fica, Editor, 0732.903.216, mircea.fica@universuljuridic.ro

Cristian Pavel, Director Dezvoltare, 0744.656.568,  cristian.pavel@universuljuridic.ro

 

Pentru înscrieri: https://www.universuljuridic.ro/forumul-dreptului-muncii-cu-cine-modernizam-romania-editia-a-viii-a/#formular

 

* Persoanele care au achitat taxa de participare, dar care, din motive obiective, nu mai pot participa la conferință, pot solicita returnarea banilor, cu cel puțin două zile (48 de ore) înaintea evenimentului, la adresa de e-mail: conferintele@universuljuridic.ro.
Solicitările ulterioare nu vor fi luate în calcul, având în vedere costurile logistice aferente manifestării. Mulțumim pentru înțelegere.


* Având în vedere prevederile legale în materia protecției datelor cu caracter personal, vă informăm că la evenimentul la care urmează să participați există posibilitatea să se realizeze filmări/fotografii. Totodată, este posibil ca aceste materiale să fie transmise live și în reluare pe universuljuridic.ro, precum și promovate pe site-urile și pe rețelele noastre de socializare – Facebook, Twitter, Google+ și Instagram.

 

Prin completarea prezentului formular, prin plata taxei de participare și prin participarea dumneavoastră la eveniment, vă exprimați acordul față de filmarea/fotografierea și posibila apariție a imaginii dumneavoastră în materialele filmate/fotografice, destinate diseminării pe canalele arătate.

 

PARTENERI UNIVERSUL JURIDIC

VA RECOMANDAM