Conferința „Transparență și eficiență în achizițiile publice”, ediţia a II-a

Picture 25 iunie 2019 | 90 accesari

Marți, 25 iunie 2019, Editura Universul Juridic organizează Conferința „Transparență și eficiență în achizițiile publice”, ediţia a II-a.

Conferința va avea loc  la Sala Ștefan Cerchez, etajul 2, Palatul Camerei de Comerț și Industrie București, str. Ion Ghica, Nr. 4, Sector 3, București,  între orele 9.00 și 15.00.

Conferința este organizată cu sprijinul:
Equalys Services
Perju, Rotaru și Asociații

Prezentare:
 România a făcut pași importanți în reformarea sistemului de achiziții publice, prin introducerea unui sistem îmbunătățit de achiziții electronice și un Ghid online, care oferă un set de instrumente și modele pentru a ajuta autoritățile române să parcurgă mai eficient întregul ciclu de achiziții publice.

Totodată, legislația care reglementează sectorul achizițiilor publice a fost îmbunătățită prin O.U. Nr. 45 / 2018. Piaţa achiziţiilor publice reprezintă în Uniunea Europeană aproximativ 15% din PIB-ul unei ţări. În România, la nivelul lui 2017, doar prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) s-au derulat proceduri achiziţii publice de 103 de miliarde de lei (22 miliarde de euro), echivalent a 12% din PIB, un salt spectaculos faţă de anul precedent, când achiziţiile în SEAP au fost de 61 de miliarde de lei. În țara noastră sunt peste 10.000 de autorităţi contractante, aşadar există tot atâtea instituţii care fac anual achiziţii publice.

De asemenea, a fost emisă O.U. Nr. 39 / 2018 privind parteneriatul public-privat, pentru a înlătura din textul Legii 233/2016 anumite paralelisme legislative, erori de definire și dispoziții neclare.

Organizatorii își propun ca acest eveniment să ofere suport operatorilor economici și autorităților contractante pentru participarea sau realizarea unor proceduri de atribuire corecte din punct de vedere legislativ și cu obținerea de beneficii cuantificabile, permițând totodată creșterea cifrei de afaceri a companiilor  din România, prin câștigarea de licitații publice în mod constant și corect.

Teme de dezbatere:
Reguli generale de participare şi desfăşurare a procedurilor de atribuire
Dificultăți întâmpinate de autoritățile contractante în aplicarea noii legislații
Conflictele de interese în procedurile de achiziție publică
Ajutorul de stat în achizițiile publice
Soluționarea contestațiilor în fața CNSC versus instanța de judecată
Bune practici privind modificarea contractelor cadru privind achizițiile publice
O nouă meserie – achizitor public; Cine-i pregătește pe cei care țin cursurile de formare profesională în domeniul achizițiilor publice?
Răspunderea juridică a responsabililor de achiziții
Proceduri pas cu pas pentru o achiziție publică
Studii de fezabilitate: indicatori cost beneficiu, caiete de sarcini; Contracte model
Timpi legali ai unei achiziții Servicii sectoariale/ concesiuni (studii, aprobări ale administrației locale, achiziție, derulare proiect)
Avantajele apelării la serviciile consultanților specializați în achiziții publice
Soluții care să permită accesul companiilor mici și mijlocii la procedurile de achiziție publică

Propuneri vorbitori:
Bogdan Puşcaş, Preşedinte, Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice
Liviu-Cozmin Stoica, Președinte, Agenția pentru Agenda Digitală a României
Maria Luisa Mădălina, consilier de soluționare a contestațiilor în domeniul achizițiilor publice, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor - „Soluționarea contestațiilor în fața CNSC versus instanța de judecată”
Adrian Moraru, Director, Institutul pentru Politici Publice
Roxana Voicu, CEO, Equalys Services
Ioana Rotaru, Avocat Partener, Perju, Rotaru și Asociații

Agendă:
09,00 – 09,30: Înregistrarea participanţilor şi welcome coffee
09,30 – 11,30: Sesiunea I
11,30 – 12,00: Business networking coffee break
12,00 – 14,00: Sesiunea a II-a
14,00 – 15,00: Business lunch &  networking

Audienţa:
Societăți comerciale românești și multinaționale;
Autorități locale și central;
Avocaţi;
Companii de consultanță;
Asociaţii patronale şi profesionale;
ONG-uri cu profil juridic și economic;

Adresabilitate:
Autorităților contractante care efectuează achiziții publice; administrația locală, centrală și alte instituții;
Personalului din cadrul societăților comerciale care participă la procedurile de achiziții publice;
Firmelor private care beneficiază de finanțări europene și care trebuie să realizeze achiziții conform legislației în vigoare;
Persoanelor dornice să își îmbunătățească activitatea, indiferent de domeniu.

Contact:
Mircea Fica, Editor, 0732. 903.216, mircea.fica@universuljuridic.ro
Cristian Pavel, Director Dezvoltare, 0744.656.568, cristian.pavel@universuljuridic.ro
Roxana Biga, Project Manager; 0736.366.192, roxana.biga@universuljuridic.ro

Taxa de participare este de 300 lei (TVA inclus) și oferă acces total la conferință, materiale, prezentări, pauzele de cafea și prânzul de final.

Pentru inscrieri: https://www.universuljuridic.ro/conferinta-transparenta-si-eficienta-in-achizitiile-publice-editia-a-ii-a/#formular

*Având în vedere prevederile legale în materia protecției datelor cu caracter personal, vă informăm că la evenimentul la care urmează să participați există posibilitatea să se realizeze filmări/fotografii. Totodată, este posibil ca aceste materiale să fie transmise live și în reluare pe universuljuridic.ro, precum și promovate pe site-urile și pe rețelele noastre de socializare - Facebook, Twitter, Google+ și Instagram.  

Prin completarea prezentului formular, prin plata taxei de participare și prin participarea dumneavoastră la eveniment, vă exprimați acordul față de filmarea/fotografierea și posibila apariție a imaginii dumneavoastră în materialele filmate/fotografice, destinate diseminării pe canalele arătate.  

PARTENERI UNIVERSUL JURIDIC

VA RECOMANDAM